مشاوره زیبایی

وبسایت نکات و مشاوره های زیبایی

مشاوره زیبایی

وبسایت نکات و مشاوره های زیبایی

مشاوره زیبایی

وبسایتی برای کسانی که به زیبایی خودشان اهمیت می دهند. در این وبسایت نکاتی در مورد زیبایی و مشاوره آن گذاشته می شود.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

عوارض کاشت مو

پیش از این که به سراغ عوارض کاشت مو برویم، باید چند مسئله‌ی اساسی را بررسی کنیم؛ یعنی بدانیم اصلاً منظور از عوارض چیست، این مشکلات چرا رخ می‌دهند و چگونه می‌توان وقوع آن‌ها پیشگیری کرد.

منظور از عوارض کاشت مو چیست؟

عوارض به دسته‌ای از رخدادها گفته می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را اتفاقی طبیعی یا معمول به حساب آورد. زمانی که عارضه‌ای رخ می‌دهد، به این معنی است که روش درمانی استفاده شده، روش خوبی نیست یا حداقل با فرد تحت درمان سازگاری ندارد. در این جا باید ذکر کنیم که دسته‌ای از عوارض کاشت مو، به عنوان عوارض طبیعی شناخته می‌شوند؛ مواردی مانند تورم و قرمزی محل کاشت یا برداشت گرافت‌ها. عوارض طبیعی جزئی از روند بهبودی بدن بوده و نگران کننده نیستند.

عوارض کاشت مو بسیار مهم هستند و نباید نگاه سهل‌انگارانه‌ای به آن‌ها داشت. چرا که کاشت مو یک عمل زیبایی است و هر عارضه‌ای در جراحی‌های زیبایی، می‌تواند تاثیرات بسیار مخربی بر نتیجه‌ی عمل (که زیباسازی است) داشته باشد. به همین علت، پزشک جراح و کادر درمانی باید به خوبی با عوارض و راه‌های پیشگیری از آن‌ها آشنا باشند.

چرا عوارض کاشت مو رخ می‌دهند؟

کاشت مو یک جراحی زیبایی نسبتاً نوین و به سرعت در حال رشد است. هرچه جلوتر می‌رویم، روش‌ها و تکنیک‌های کاشت مو کم‌تهاجمی‌تر، کم‌عارضه‌تر و نتایج‌شان طبیعی‌تر و زیباتر می‌شود. با این حال کاشت مو همانند هر عمل جراحی دیگر، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. گاهی این مسئله جراح و متقاضی کاشت مو را با چالش‌های سختی مواجه می‌کند. در بسیاری از موارد، عوارض جانبی به خوبی مدیریت و درمان می‌شوند؛ اما در برخی شرایط، عواقب ناگواری به همراه دارند.

با افزایش محبوبیت در میان مردم، شاهد رشد چشمگیر متقاضیان کاشت مو هستیم و تعداد جراحی‌های کاشت مو روز به روز افزایش می‌یابد. نکته‌ی مهم‌تر این است که با پیشرفت تکنیک‌های کاشت، پزشکان زیادی با تخصص‌های مختلف و بدون گذراندن دوره‌های مربوطه و مهارت کافی، روی به کاشت مو آورده‌اند. رواج کاشت مو و ورود پزشکان با تخصص‌های غیرمرتبط به این حیطه، باعث شده که بیشتر شاهد بروز عوارض کاشت مو باشیم.

 

منبع: https://whcl.ir/complications/

  • ۹۹/۱۱/۰۵
  • کلینیک زیبایی

زیبایی

پوست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی